lakrits cakepops!

recept ifrån mariascupcakes!

Lakrits Cake Pops:
~16 stycken

1 paket Singoalla med lakritssmak
100 gram färskost
100 gram vit choklad
Strössel till dekoration

1. Mixa kakorna till smulor. Använd en mixer eller hushållsmaskin.

2. Ha ner osten och blanda väl med smulorna med hjälp av en sked.

3. Rulla smeten till små bollar. Lägg dessa på en tallrik och ställ in i kylen ett tag.

4. Under tiden smälter du chokladen, antingen i ett vattenbad eller i micron. Jag hade i en hel del med svart livsmedelsfärg, för att betona lakritsen.

5. Ta ut bollarna. Doppa ena änden av pinnen i choklad och stick sedan in den i bollen. Låt stelna ett tag. 

6. Doppa popsen i chokladen och dekorera med strössel om du vill. 


Tips! Använde mig denna gång av äggkartonger, som jag gjorde små hål i och där jag sedan kunde trycka ner popsen för att stelna. Då stod de upp på ett stabilt sätt som gjorde att jag (försiktigt) kunde flytta dem från bordet till kylskåpet utan problem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0